Когато децата се появят, приоритетите рязко се променят. От книгите, които четем и фейсбук групите, в които членуваме, през дестинациите за пътуване, подходящи и за малчугани, до това да търсим заведения с детски кът за неделния обяд навън. Ставайки родители, често откриваме много ниши, за които не сме подозирали. И макар не всеки да може да направи нещо, за да ги запълни, някои все пак успяват.
Виж кои са звездните родители, които стартират бизнес за детски продукти и какво ги е подтикнало да се „преквалифицират” в тази посока. Дали ги мотивира само желанието да създадат качествени продукти? Или бързо са разбрали, че това е един наистина доходоносен пазар? Защото нещо друго, което бързо разбираме, след като станем родители, е че искаме най-доброто за детето си!
Виж още: Кои звезди ще се радват на наследници през новата година
Джесика Алба & The Honest Company
„Създадох The Honest Company с идеята, че всичко, до което се докосвате вие и семейството ви – всичко във вашия дом – не трябва да бъде токсично, трябва да е ефективно, с красива визия и на достъпна цена”. Така, на кратко, актрисата, днес майка на три деца, представя вдъхновението си за първите стъпки в бизнеса.
През 2008-а се ражда първата дъщеря на Алба – Онър. Започвайки да използва различни бебешки продукти, младата майка е изумена от състава им и решава да търси по-екологични алтернативи. Но след като дори био прах за пране ѝ причинява сериозен обрив, идеята за едно ново начинание изкристализира.
The Honest Company е създадена през 2012-а, с помощта на трима бизнес партньори, които подкрепят визията на Джесика за чисти продукти. Портфолиото включва разнообразие от продукти – от козметика за бебета, деца и майки, през почистващи препарати за дома до бебешки дрехи, пелени и други продукти от първа необходимост.
През годините Алба не просто ръководи своята компания по начина, който смята за правилен, но и лобира в американския конгрес за по-строг контрол върху суровините, които се използват в различни козметични и почистващи препарати.
Само за първата година на пазара, The Honest Company регистрира печалби в размер на $50 млн. Днес, девет години след своето основаване, тя е оценявана на почти $ 1 млрд!
Самата Джесика Алба, макар да основава компанията, не е единствен собственик и притежава едва 20% от собствеността. Но това никак не е малко. През 2016-а красавицата е позиционирана от списание Forbes на 34-о място в класацията „Най-богатите предприемачи под 40 години” с $340 млн в банковата сметка.
Хилари Дъф & Happy Little Camper
Блондинката е в очакване на третото си дете и вече знаем какви пелени ще му слага – Happy Little Camper, разбира се! Те комбинират желанието ѝ да се грижи за децата си, а и за природата.
Дъф открива продуктите на Happy Little Camper, когато търси екологична алтернатива на пелени за дъщеря ѝ Банкс. И явно остава повече от доволна, щом не ѝ стига да им е само клиент, а инвестира в компанията и днес е съсобственик и посланик на бранда.
Но защо Happy Little Camper? Пелените им са направени от 100% естествен, хипоалергенен памук, без ГМО, с алое вера и витамин Е. Разбира се, без всякакви химикали. Освен пелени, Happy Little Camper предлага и два вида мокри кърпички – едни с алое вера и други, които са изцяло разградими при изхвърляне в тоалетна.
Компанията е част от портфолиото на Naturalena заедно с Veeda – производител на продукти за женска хигиена като тампони и дамски превръзки. Те също привличат вниманието на Дъф и я печелят за еко каузата си.
„След като месеци наред използвах само бебешките продукти на Happy Little Camper, осъзнах, че искам да направя нещо, което да има по-съществено въздействие от това на един клиент. След първата ми среща с Naturalenа разбрах и за техните продукти с марка Veeda.
Бях положила толкова усилия да открия натурални пелени за бебето ми, но изобщо не бях мислила, че трябва да приложа същия критерий при избора за хигиенни продукти за мен самата. Видях възможност да достигна не само до родители, но и до жени, които се нуждаят от най-доброто.
Знам, че ще ги обикнете, както се случи с мен и се вълнувам заедно да сме част от това ново приключение за мен.”.
Виж още: 4 майки споделят тайната на успеха за работа от вкъщи с дете
Ема Бънтън и Kit & Kin
Да, това е същата Ема, която познаваме и обичаме от легендарната момичешка група Spice Girls. Тогава всички я наричахме Бейби Спайс, но какво се случи с нея след залеза на музикалната ѝ кариера? Бейби спайс се сдобива със свои бебета, две момчета. Първият ѝ син се ражда през 2007-а, а вторият – през 2011-а.
Те са и вдъхновението на Ема да се впусне в ново бизнес начинание – а именно компанията за детски продукти Kit & Kin. И двамата сина на Бънтън страдат от сериозни екземи и тя не спира да търси продукти, които да са щадящи към кожите им и не предизвикват допълнително раздразнение.
Но когато не можеш да откриеш това, което търсиш, значи трябва да си го направиш. Или поне това решава да направи бившата спайска.
Мисията на Kit & Kit има три основни стълба – грижа за бебето (хипоалергенни пелени, козметика и дрехи от органични съставки), грижа за природата (използване на екологични материали, изцяло биоразградими) и благотворителност (дарение в подкрепа на World Land Trust). Натурални, грижовни и устойчиви – такива продукти предлага компанията Kit & Kin днес.
„Искахме да премахнем стреса и притесненията, с които родителите често се сблъскват, когато им се наложи да изберат продукти за семейството си. Затова и създадохме нашата страхотна колекция, на която може да се доверите в грижата за своите деца, докато те растат”, казва Ема Бънтън.
Кристен Бел и Дакс Шепард & Hello Bello
Ако следиш звездната двойка в социалните мрежи, знаеш, че те не са като повечето родители. Все пак не всеки би заключил детето си в спалнята, докато не заспи. Но пък отчаяните времена, изискват отчаяни мерки, така че не съдим никого!
Бел и Шепард винаги са подхождали с хумор към всяка житейска ситуация и споделяйки родителските си неволи успяват да ни станат повече от симпатични. Затова, когато преди две години пуснаха на пазара Hello Bello – линията си с детска козметика, дрехи и пелени, им стискахме палци за грандиозен успех.
С какво те са по-различни от конкурентите на пазара? Честно казано, не сме много сигурни, защото и те залагат на формулата за еко съобразни продукти на достъпни цени. Но това, което определено ги отличава, са хуморът, самоиронията и откритостта, с която представят своето бизнес начинание. Заставайки пред клиентите си като родители, а не като звездна двойка, съумяват да те накарат да се припознаеш в тях и неволите им, да се довериш на продуктите им и да искаш да бъдеш част от техния „отбор”.
„Знаем, че не сме перфектни (че кой изобщо е?), но ние наистина, наистина, наистина, наистина се стараем здраво да създаваме добри продукти за нашите деца. И междувременно да сме една добра компания.”
Дженифър Гарнър & Once Upon A Farm
Майка на три деца, завидна актьорска кариера в Холивуд, благотворителна дейност, с която помага за образованието на деца в неравностойно положение – Дженифър Гарнър определено е една доста заета дама. Но това не я спира да вземе още една диня под мишница и да се справя повече от добре с балансирането ѝ.
През 2018-а бившата съпруга на Бен Афлек инвестира в компанията за органични студено пресовани детски храни Once Upon а Farm и днес е един от собствениците ѝ и неин официален посланик. Но защо прави една крачка толкова в страни от своите основни занимания?
„Като майка и посланик на организацията „Save The Children”, за мен храната, която осигуряваме за децата ни, е от основно значение. Също така държа да знам, че ще оставим на следващото поколение една по-здрава и щастлива планета. Затова моето участие в Once Upon а Farm е свързано не само с промотиране на бранда, но и със създаване на нови продукти, дизайна, продажбите, в това, да накарам света да знае, че съществуваме.”
Самата Дженифър е израснала в семейство, където домашно приготвената храна е била основна ценност. Майка ѝ е приготвяла всичко сама и е държала децата ѝ да се хранят здравословно. Това наследство днес Гарнър се стреми да съхрани, макар и под една различна форма. Защото разбира, че понякога е трудно да съумееш да осигуриш домашно приготвена храна, но това не означава, че трябва да правиш компромис с качеството на опакованата.
Once Upon а Farm предлага хранителни опции за деца до 12 години. Всички продукти, използвани за приготвянето, са органично отгледани – някои от тях във фермата на самата Дженифър Гарнър, а в други в проверени ферми в Щатите. След като продукцията се събере, се блендира, прибавят се здравословни супер храни като киноа, кокосово олио и ленено семе, а след това бива студено пресована, за да се съхранят хранителните вещества по най-добрия начин.
„Радвам се, че Once Upon a Farm осигурява прясна, здравословна храна без цялото суетене около приготвянето ѝ. Ние правим живота на родителите малко по-лесен и се гордея да споделя усилията ни със света“, казва Гарнър.
Е, как мислиш, добър бизнес нюх, желание за генериране на променя или комбинация от двете, мотивира звездите да излязат извън зоната си на комфорт?
Виж още: Всичко, което ни е нужно, за успешно захранване на бебето