fbpx

Как да продаваш успешно в Etsy и да развиваш своя бранд споделя Антония Колева от SheHustlin’

Дори да нямаш магазин в Etsy, сме сигурни, че днешният разговор ще ти бъде много полезен, ако създаваш творчески продукт и искаш той да види бял свят. В него говорим за онлайн присъствие на бизнеса, важни стъпки към популяризирането му, грешни очаквания и реални възможности. За всичко това се допитахме до една дама, която преди повече от 12 години се запознава отблизо с популярната платформа Etsy и днес вече я познава в детайли.

Антония Колева е творец, маркетинг специалист и не на последно място – майка на близнаци. Може би именно двете момчета покрай нея я превръщат в царица на мултитаскинга, която освен, че успява да помогне на себе си да намери вътрешен баланс, намира сили и време, за да помогне и на другите. Със своите обучения тя предлага систематизирани познания за всички творци, които искат да продават в Etsy. Тони също така създава и Etsy Клуб за Растеж и Подкрепа, защото вярва, че взаимната подкрепа е ключова за успеха на всеки един от нас. Ако искаш да се присъединиш към нейните обучения, можеш да го направиш на сайта ѝ, както и на фейсбук страницата Etsy Суперзвезди с Тонка от SheHustlin’.

Виж още: 10 идеи как да изкараш допълнителен доход, докато си в майчинство?

Антония Колева SheHustlin' etsy
Кредит: Личен архив
Здравей, Антония. Би ли се представила като за начало на нашите читатели в личен и професионален план?

Здравейте, аз съм Антония, или, както ме познават повечето хора онлайн, Тонката от Etsy Суперзвезди с SheHustlin. 

Професионално помагам на българските творци да започнат да продават продуктите си онлайн извън България и в частност, в световноизвестната платформа Etsy. Аз самата съм творец и продавам в платформата от 2010 година, като от 2016 година започнах да помагам и на други да я завладеят и да се чувстват като суперзвезди!

Хубавото на тази работа е, че тя се вписва чудесно и в личния ми живот – общувам с интересни и вдъхновяващи хора, които ме зареждат с позитивна енергия и мога да отговарям на запитвания от клиенти, докато правя вечеря. Често използвам времето за приспиване вечер за маркетинга на магазина си в Etsy!

В „свободното” си време съм майка на момчета близнаци, на 4,5 години, една мързелива котка и един любвеобилен питбул (най-новото попълнение в семейството!). Обичам морето, йога, готвенето на вегетариански ястия, приключенията, устойчивата мода (разбирайте – пазарувам дрехи втора ръка за всички вкъщи, когато е възможно) и съм един от най-любопитните хора, които познавам.

Кога и как се роди идеята за твоя бизнес – She Hustlin’?

Паралелно с трите си магазина в Etsy, работех и като фрийлансър по специалността си – дигитален маркетинг, като помагах на малки бизнеси от цял свят да си създадат стратегия за маркетинг на съдържанието. Но страстта ми винаги са били творците и творческият бизнес.

Много близки и познати, виждайки успеха ми в Etsy, искаха съвети и аз ги раздавах с пълни шепи. Когато обаче майката на съпруга ми ме помоли да бъда неин ментор, за да започне да продава в Etsy, се роди една по-интегрална система за успех там.

Работата с нея ми показа, че мога да предам знания, които работят и да дам възможност на много творци да „пробият” в платформата много по-бързо от мен!

Интересното е, че първоначално се бях насочила към международния пазар с този бизнес. Честно казано, не вярвах, че творците в България са готови за ментор и ще имат интерес към моите обучения. Сега обаче съм убедена, че пренасочването на дейността ми локално беше най-правилното решение и повече от 800 души, записани в мои обучения, ще го потвърдят!

За кого са подходящи твоите обучения?

За всеки творец, който иска да продава в Etsy, независимо дали е начинаещ или вече има магазин. Наскоро създадох и няколко обучения, насочени към социалните медии в колаборация с други специалисти, специално за творци.

Виж още: Какво можеш да научиш за майчинството от TikTok споделя Ния Коцева

Защо според теб един бизнес има място в Etsy и има ли такива, за които това не е подходящата платформа?

Etsy за мен е чудесна първа стъпка към самостоятелен световен бранд за всички творци. Платформата ни учи на много неща за онлайн търговията по най-лесния и приятен начин. Много хора с магазини там и в Amazon, например, споделят, че Etsy е в пъти по-лесна за управление и разбиране.

Но има случаи, в които може би не е най-добрият вариант или пък трябва да се подходи по-внимателно, например:

* Когато продуктът е изкуство, за по $1000-$2000 (тогава клиентите искат лично да го видят);

* Когато продуктите са само 2-3 (като някои марки за козметика, които продават само лимитирана серия);

* Когато размерите са много големи (10 кг трудно се изпращат до Австралия);

* Когато продуктите са с голям брой и уникални, тоест не могат да се повторят (следенето на наличности става доста сложно).

Какви са най-честите проблеми, които малките бизнеси имат, когато се насочат към Etsy?

Грешни очаквания и грешна информация.

Преди време, очакването на повечето творци беше, че ще качат 2-3 продукта и „ще видят какво ще стане”. Ами отсега ви казвам – нищо.

Ако искаме сериозни резултати си трябва сериозна работа. Също много често творците имат нереалистични очаквания за обем продажби, затова проучването на пазара и конкуренцията са основни стъпки към успеха.

Грешната информация е голяма мъка, защото няма една формула, която работи за всеки. Разбира се, има основни принципи в платформата, но няма една рекламна стратегия, която да работи за всеки. 

Често някой, който има магазин в Etsy, казва на начинаещ творец: „Там трябва задължително да предлагаш безплатна доставка” и новобранецът се фокусира върху това, но това е частен опит и не е валиден за всички. Затова, ако приемате съвети, гледайте да е от човек с поглед върху много различни магазини.

Съветите, които даваш по време на твоите обучения, приложими ли са и за други платформи?

Някои да, някои са частни за Etsy. Например, в обучението „Оптимизация на магазин в Etsy”, има отделна секция за оптимизация за Etsy и такава за оптимизация за Google. Искам хората да знаят, че всяка платформа е специфична. Например, снимките, които са подходящи за Amazon, не са най-добрите за Etsy. Но пък фактът, чe без много добра визия не става нищо, е общовалиден.

Ще дам един пример от Etsy Клуб за Растеж и Подкрепа, който стартира февруари и е моя сбъдната мечта. Един от членовете все още няма работещ магазин в Etsy, но сподели, че вдъхновението и тактиките, които научава в клуба, са му помогнали да направи първите си продажби чрез Instagram и в момента профилът на бранда там е на гребена на вълната.

Кое е най-важно, според теб, за успеха на един онлайн бизнес и съответно кои са основните грешки?

Много актуална тема напоследък и за мен. Дори написах последната си статия в блога по нея.

Най-важното нещо е да имате интересен и уникален продукт, който хората искат. Може да създавате най-невероятното нещо на света, но ако никой не може да си го представи в дома си, например, то мястото на продукта е в галерия, а не в онлайн платформа за търговия. В творческите среди тази тема е доста разисквана. За мен, не е нужно нещо да е само красиво естетически, но и все пак да е модерно, полезно, практично и интересно. 

Ако потърсите в Etsy и не откриете продукт, който наподобява вашия поне малко, значи никой не го търси. Често творците се радват, че имат неповторим продукт, но това не винаги е добър знак.

Когато създаваме бизнес, а не просто творческо хоби, трябва винаги да се водим по това, което искат хората, а не това, което си мислим, че искат.

Една сцена от нашумелия сериал „Bridgerton” не ми излиза от главата по темата. Благородник се запознава с известен художник, разглеждайки негова картина на бал. Художникът кани благородника в личното си ателие и там благородникът е шокиран от това колко по-различни са картините от онези, които художникът продава на благородниците. Художникът възкликва: „Аз рисувам онези за хората, за да имам свободата да рисувам тези за себе си!”.

Какво би казала на една майка, която днес чете това интервю и има лош ден, защото се опитва да балансира между работа и майчинство?

Това май е всекидневие за всички нас. Ще ѝ кажа да вдиша дълбоко, да издиша с глас и да смени „трябва” с „искам” дори за секунда.

„Трябва да се обадя на личната, за да запиша час” да стане „Искам да се обадя на личната, защото здравето е на първо място“.

Напрежението рядко идва отвън, за мен е вътрешно състояние. Когато близнаците ми бяха на 4-5 месеца имах чувството, че буквално тичам из къщата нонстоп. Тогава се заставях да правя разни неща бавно, питайки се: „Сега трябва ли да бързаш?“. В повечето случаи отговорът беше „Не” и целенасочено се опитвах да съм по-бавна.

Виж още: Валерия Белчевска и нейната мантра „Дай, за да ти се даде”

Антония Колева SheHustlin' etsy
Кредит: Личен архив
Какво ти предстои занапред, в каква посока виждаш своето професионално развитие?

В личен план се надявам да ставам все повече човекът, който съм наистина, изчиствайки ненужното, като обелките на лука

Работно, от началото на 2022 година осъществявам още една своя мечта – да създам общност от творци, които си помагат да растат заедно чрез Etsy Клуб за Растеж и Подкрепа.

Виждам, че е възможно да си помагаме без завист и злоба и да се радваме на успехите на другите. Прекрасно е! 

Засега тази общност съществува само онлайн, но се надявам през 2023 година да се премести и в офлайн пространството с реални събития, срещи и семинари на живо.

_______________________________

Благодарим на Tони, че подкрепи „Малки съкровища” (www.malkisakrovishta.bg) – нашата платформа за препродажба на детски стоки от майка на майка. Виж какво продава в своя в профил ТУК.

Полезни статии, от които може би се интересувате

Коментари

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Най-четени статии