В сезон четири на поредицата “Аз съм мама предприемач” обединяваме сили с неправителствената организация Мулти култи, за да разкажем историите на жени мигрантки от цял свят, избрали България за свой дом. Те създават своите бизнеси тук, отглеждат семействата си и са щастливи да бъдат част от нашата страна.
Днешният ни гост е от САЩ и оставя светлините на шоубизнеса в Ню Йорк за семейния живот в Кюстендил. Кейси Ангелова е майка на три деца – две дъщери и един син, която открива своята страст към регенеративно земеделие и био производство. Заедно със съпруга си създават кюстендилска черешова ракия, лешникова градина с трюфели, насаждения с аспержи и страхотен Кастилски сапун.
Това е история за това, как интуицията ни показва най-верния път и ни помага да създаваме смислени продукти и бизнеси. Насладете й се.
Пътят към България:
Кейси е родена в Бруклин, Ню Йорк, и през лятото на 1999г се запознава с красив български студент в Америка – Ангел Ангелов. Точно една година след първата им среща те вече са съпруг и съпруга. По това време Кейси е започнала работа за през лятото в български ресторант, където всяка вечер след работа се присъединява и нейният бъдещ съпруг. Само 6 седмици по-късно той се мести заедно с нея в Ню Йорк, където тя завършва образованието си и прекарват първите си години заедно като семейство.

Скоро след това се появява и първата им дъщеричка Мая. Кейси започва работа и е част от екипите на някои от големите шоу продукции в Ню Йорк като “Queer eye for the straight guy” (предвестник на известното предаване по Netflix).
2006 година шоуто приключва и семейството започва да планира следващата си стъпка. Както често се случва в живота – правилните неща се случват в правилния момент и точно тогава получават обаждане от бащата на Ангел, който им предлага да се върнат в България, за да се включат в семейния бизнес. По това време дъщеря им Мая е на 3 години, а Боряна е на 18 месеца. Семейството приема възможността като голямо приключение, продават къщата си, събират целия си багаж и заминават за България.
До тогава Кейси е идвала в България на гости с децата основно през лятото и се старае да научава по малко български език, започвайки с думите, нужни на всяка майка- как да си закупи памперси, храна за бебето. Днес тя говори прекрасен български и води работилници, продава на фермерския пазар и се чувства до голяма степен българка.
Първите години в България:
Веднъж пристигнала в страната ни, Кейси започва интензивни уроци по български език и се занимава основно с грижата за децата, докато съпругът й поема роля в семейния бизнес. Тя е изключително деен и активен човек, затова веднага намира групи за майки чужденци и става част от Международния женски клуб. Така се среща със страхотни жени с деца на сходна възраст, заедно отиват на почивки и споделят живота в новата за тях страна. Кейси ги описва като едни от най-силните приятелства.
Създава и свой блог, фокусиран върху храна, градинарство и живота в България. Въпреки, че няма опит в темата, започва да се учи и пише статии за преживяванията си. Описва къде каква храна може да се намери и така постепенно започва да предизвиква и себе си с все по-иновативни и интересни рецепти. Влече я slow cooking и концепцията за отглеждане на продуктите, с която готвиш, без да знае, че там се крие бъдещето на семейството. Посещава конференции, набира последователи и бавно, славно жената от филмовата индустрия се превръща в кулинарен фен.
Новата страст я отвежда за една година в Кулинарния институт на Америка – най-престижното кулинарно училище в страната, където учи за шеф готвач. Работи рамо до рамо с някои от големите кулинарни имена, събира опит и невероятно знание. Осъзнава, че не иска да е готвач на толкова високо ниво, защото тази работа ще й отнеме напълно времето със семейството, но там се засилва още повече желанието й да създава продуктите, с които би искала да готви. Избистря се концепцията й за фермерство и регенеративно земеделие, под която днес са организирани всички дейности на семейството.
По това време създават и лешниковата си градина с трюфели, където организират всяка зима “лов на трюфели, а скоро ще добавят и мини зона за дегустации към нея. Създават градина с аспержи и отглеждат крави за телешко месо. Скоро след завръщането си в България семейството се увеличава и с едно момченце – ражда се Габриел.
Лешниковата градина с трюфели. Кредите снимка: Soul cinematic
Днес голямата й дъщеря Мая учи в САЩ с волейболна стипендия, а другата й дъщеря – Боряна, играе професионално в Марица Пловдив и е част от женския национален отбор на България. Габриел можете да видите да печели медали по бойни изкуства, както и на щанда на “Angelove Estate” на фермерския пазар, усилено помагайки и развивайки своя предприемачески дух.
Кредит снимка: Асен Величков
От череши до кюстендилска черешова ракия:
Първата им съвместна дейност на Кейси със съпруга й е закупуването на 10 декара черешови градини през 2008-2009г. Въпреки, че нямат никакъв опит в земеделието двамата се хвърлят смело в новото начинание и за първите няколко години всичко е прекрасно, докато през 2012г. не се достига до пренасищане на пазара с череши. Изкупната цена на продукцията пада толкова много, че не си заслужава усилието да ги събират и продават по пазарите. Така се ражда идеята да оставят черешите необрани и да направят после с тях ракия.

Кейси отказва да направи посредствена ракия, а предлага да помислят стратегически. Избират само хубавите плодове, правят наистина хубава ракия и получават първите одобрителни знаци, че това начинание има бъдеще. Кейси предлага да си направят семейна бутикова дестилерия, виждайки че това е тенденция, която започва да завладява света. По това време има само една крафт дестилерия в България, фокусирана върху бира. Това, което тогава не знаят е , че ще им отнеме почти 10 години, за да получат документацията, разрешителнителните и да отпият първата глътка от тяхната кюстендилска черешова ракия.

Дестилирането се превръща в голямата страст на Кейси и тя обикаля света в събиране на опит и знание от други малки бутикови дестилерии – в Япония, САЩ, Шотландия и Ирландия. Тя искрено вярва, че това е тема, която ще се развива все повече в следващите години, особено в България, където индустрията все още прохожда.
Името за ракията си измислят лесно – искат да акцентират, че всяко нещо правят заедно със съпруга й като истински партньори. Затова наименоват продукцията си “Angelove” – продукт на тяхната любов като семейство.
“Винаги се водя по интуицията си и така още от самото начало знаех, че ракията е нашето нещо и че има бъдеще. “
През 2012г. се ражда и идеята за сапун от студенопресован зехтин – Кастилов сапун. Това е безвреден сапун с няколко съставки, без химикали и изкуствени аромати. Кейси започва да се учи как да го произвежда първо за тяхното собствено домакинство и земеделие (пръскат насъжденията с него), тъй като няма от къде да го закупи. COVID-19 епидемията го превръща в продукт, който тя започва да предлага на приятели и по фермерски пазари. Днес асортимента включва няколко варианта, като сапун с флорална вода от лавандула, маточина, лайка, мента, розмарин и рози.
Къде можем да намерим продуктите на “Angelove” :
Всяка събота Кейси е на фермерския пазар “Римска стена”, където предлага сезонните продукти, налични в момента – сега през зимата можете да очаквате трюфели. Там ще намерите ракията и сапуна им. Много често можете да я видите и на малки базари като Миш-маш, Ракия фест. Другата й страст е организирането на специални тематични събития, дегустации, работилници и др.

Но най-сигурния начин да се свържете с нея е чрез нюзлетъра й – в него тя обявява всички активности, които им предстоят, както и каква продукция да очаквате.
А на сайта им https://angelove.eu са налични сапуните и ракията “Angelove”, които можете да закупите за себе си или като подарък, а Кейси лично ще ги опакова и изпрати към вас.
Статията е реализирана в партньорство с Мулти култи колектив по проект Мигранти с таланти. Мигранти с таланти е национална медийна кампания, която цели да подчертае положителния принос, който чужденци от целия свят носят в България в сферата на спорта, бизнеса, изкуството, културата, кулинарията, социалните каузи и др. Кампанията ще се развива до март 2024 г. в 10 български града с подкрепата на Фонд “Активни граждани България”.