fbpx

Какво трябва да знаеш, преди да започнеш житния режим на Петър Дънов?

Все повече хора говорят и изпълняват житния режим, завещан ни от учителя Петър Дънов в началото на XX век. Сигурно и ти си чувала за него или дори си искала да се включиш, но си попаднала на объркваща и противоречива информация? Тази година самата аз реших да опитам с житния режим и започнах проучване по темата. Надявам се да е полезно и за теб.

Житният режим не е само диета или пост. Той трябва да се разглежда като практика, която едновременно пречиства тялото и духа.

Физическите промени като отслабване, очистване, лекуване са дори по-слаби от психическите, които настъпват. Хора, които години наред изпълняват житния режим, споделят, че след него се чувстват много по-леки, спокойни, придобиват по-светло и благо излъчване, по-бистър и ясен ум.

житния режим
Кредит: Freepik

Това е времето, в което да се фокусираш върху вътрешното си израстване, да оцениш храната и да преоцениш себе си.

Житният режим се прави всяка година през февруари, веднага след пълнолуние, когато започва разсипът на Луната. Основната му цел е да пречисти организма, да му даде нови сили, за да посрещне пролетната енергия. Тази година времето за него е от 1-ви до 10-и февруари.  Това е неговата същинска част, но за да постигнеш най-добър ефект, без да вредиш на организма си, се нуждаеш от още 10 дни подготовка и 10 дни отпостване след режима.

Кой може да прави житния режим?

Всеки, които има желание. Не се препоръчва за бременни и кърмачки. Ако имаш конкретно заболяване, задължително се консултирай с лекар предварително.

Как да се подготвя за житния режим?

10 дни преди началото му, т.е. от 22-ри януари, е добре да спреш консумацията на месо и млечни продукти, захар, пържени и мазни храни. Постепенно намалявай количеството на храната. Избирай по-леки и лесни за обработване храни. Целта е след това да преминеш по-леко през същинския житен режим.

Какви продукти ще са ми необходими за житния режим?

Режимът продължава 10 дни и на ден трябва да приемаш:

* 100 грама жито – разделя се за 3 хранения – закуска, обяд и вечеря.
* 3 ябълки – за сърцето
* 9 ореха – за мозъка
* 50 грама мед – за кръвта (ако имаш ниско кръвно или извършваш физическа работа, може да приемаш до 100 грама мед дневно).
* лимон – по желание, за поддържане на киселинно-алкалния баланс на организма, замества солта.
* минимум 1,5 литра преварена вода

житния режим
Кредит: Supichka

Избирай само здрави и възможно най-чисти плодове за режима. Нека водата да е налята от извор. Не се препоръчва минерална вода или такава от водопровода. Ако не можеш да намериш изворна вода, в краен случай, използвай кана за пречистване на водата. Плодовете и житото трябва да се мият много добре с топла вода.

Мога ли да пия кафе или чай по време на житния режим?

Не. Кафето не е позволено. В краен случай може да пиеш билков или зелен чай.

Какво жито да използвам за житния режим?

Учителят Петър Дънов е правил режима с грухано жито от сорта Бяло жито. Другият вариант е да използваш лимец.

Как да приготвя житото за житния режим?

Има няколко начина. Първо трябва да измиеш житото добре. След това го накисваш в гореща вода и го оставяш цяла вечер в добре затворен съд – най-добре глинен или дървен. Другият вариант е директно да свариш житото. Зависи как ще ти е най-приятно да го консумираш.

Как прочита един ден от житния режим?

Предлагам ти примерен график. Разбира се, можеш да не спазваш точно тези часове, но е важно да има достатъчно време между храненията. Съветвам те да не ядеш житото, заедно с орехите, защото това води до запек. Смесването на житото с ябълките пък причинява ферментация в червата. Препоръчително е всяка храна да се приема самостоятелно. Колкото повече вода пиеш, толкова по-добре за организма.

6:00 часа – чаша гореща вода
6:30 часа – една ябълка
7:00 часа – 1/3 от житото
7:30 часа – 3 ореха
10-11:30 часа – чаша гореща вода
12:00 часа – една ябълка
12:30 часа – 1/3 от житото
13:00 часа – 3 ореха
16-17:30 часа – чаша гореща вода
18:00 часа – една ябълка
18:30 часа – 1/3 от житото
19:00 часа – 3 ореха
Заложи 100 грама жито за следващия ден.

житния режим
Кредит: Freepik

Какви молитви да изричам по време на житния режим?

Режимът е колкото физическо изпитание, толкова и духовна практика. Чрез енергията и мислите, които влагаш в храната, ти я благославяш, затова по време на житния режим се казват две много важни молитви. В първия ден кажи три пъти: „Господи, приеми ме в лечебницата на Природата за 10 дни!“.

След това, преди всяко хранене, повтаряй три пъти: „Божията Любов носи изобилния и пълен живот”.

Мога ли да прекъсна житния режим?

Ако не се чувстваш добре или не си достатъчно мотивирана, можеш да прекъснеш, но не пропускай частта с постепенното захранване. Дори да си прекарала само един съзнателен ден от режима е по-добре, отколкото да го изпълняваш само формално.

Какви са страничните ефекти от житния режим?

Първият ден е най-лесен. На втория и третия ден могат да се появят някои болежки. Тялото започва да свиква с количеството храна, което получава. Четвъртият и петият ден са най-критични, защото започва обновяването на организма. Възможни са поява на главоболие, отпадналост, нервно напрежение.

Режимът не е толкова за физиката, колкото за психиката. Ако успееш да издържиш до осмия ден, най-вероятно ще се справиш и до десетия.

Какво да правя след като житният режим приключи?

Време е за захранване, или т. нар. отпостване, което продължава 10 дни. То започва с ангелска супа на обяд на 10-тия ден. Тя се прави от цели сварени картофи. Накрая се добавя магданоз и по желание малко лимон.

житния режим
Кредит: CredoWeb

През следващите дни постепенно започвай да добавяш различни храни към менюто си – зеленчуци, плодове, варива. Храни се по малко, 4-5 пъти на ден. През тези 10 дни все още не е добре да консумираш месо, твърди млечни продукти (сирене, кашкавал), захар, хляб, мазни храни. Стомахът ти се е свил по време на режима, затова му дай време да се възстанови постепенно. 

Какви храни да консумирам за подготовката и захранването (отпостването)?

* Зрял фасул – 1-ви ден подготовка / 10-и ден захранване
* Прясно зеле и зелеви – 2-ри ден подготовка / 9-и ден захранване
* Нахут и/или небелена леща – 3-ти ден подготовка / 8-и ден захранване
* Зелен фасул – 4-ти ден подготовка/ 7-и ден захранване
* Грах – 5-и ден подготовка / 6-и ден захранване
* Леща (белена) – 6-и ден подготовка / 5-и ден захранване
* Елда и/или киноа – 7-и ден подготовка / 4-ти ден захранване
* Булгур и/или просо – 8-и ден подготовка / 3-ти ден захранване
* Ориз – 9-и ден подготовка / 2-ри ден захранване
* Картоф – 10-и ден подготовка / 1-ви ден захранване

Какво да направя с отпадъците от храните по време на житния режим?

Събирай семките на ябълките и след като режимът приключи, ги зарови на място, където могат да поникнат. Това има силна символика, свързана с покълването на новите идеи у човека. Черупките от орехите и обелките от ябълките зарови на чисто място сред природата. По този начин символично ще благодариш на плодовете за тяхната жертва и ще им дадеш последна възможност да са полезни на природата.

„Житното зърно е Христос. Целият свят се храни от Христа. Житните зрънца са Неговото тяло.”

Учителят Петър Дънов

* Ако искаш да научиш повече за житния режим посети сайта https://bg.jitenrejim.bratstvoto.net/ или прочети книгата „За житото и житния режим”.

Боряна Кръстеваhttp://patepisanici.com
Обичам думите, затова станах журналист, обичам движението, затова станах пътешественик. От тази любов се роди блогът ми „Пътеписаници", а професионалното ми пътешествие в медиите продължава. За мен е важно думите ми да имат смисъл и да вълнуват. Колкото повече пътувам, толкова по-ясно виждам, че няма нищо по-хубаво от това да бъдеш жена, майка, да създаваш уют и да даваш любов!

Полезни статии от които може бе се интересувате

Коментари

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Най-четени статии